Thursday, October 4, 2012

Sarapan pagi ni

Pagi ni lepas je solat subuh aku terus turun dapur...pikir nak masak ape..tengok nasi banyak lagi dalam periuk....wat nasi Goreng la....

Kupas bwg merah 3 biji,garlic 3 biji....tumbuk guna lesung batu okay..hehehe ....tumbuk skali cili padi 2biji(xleh bnyk2,pedass ooo) n tumbuk jugak bilis sejemput...

Dah siap tumbuk,pns minyak dalam kuali,n Tumis bahan2 tumbuk tadi...dh layu ckit,jangan tunggu rentung plak...heheeheh aku buh sebiji telur n kacau2 kan....dah nampak masak telur tu aku taruk nasi semangkuk kecik....buh garam,gula n perasa(lupe lak name perasa yang aku guna tu,aku xguna pak aji tau)...kacau2....last buh kacang botol yg dihiris2...(kacang botol tanam kat belakang Rumah tau,,heheeh)...dah siap.....senang je masak ni.....kenyang la perut hubby pagi ni sarapan nasi Goreng bilis:) n hubby aku makan Kek marble semalam jugak:)

0 comments:

Post a Comment