Friday, October 5, 2012

Nasi carot

Ni pestaim aku masak nasi carot ...:)alhamdulillah sedap... Aku ambik resepi kat blog kak Nor secubit garam n blog kak ana suzana(cahaya cintaku)... Tq kak Nor n kak ana:) xrugi saya try...kak Nor n kak ana gandingkan ayam rosemary dengan nasi carot ni.... Semalam aku cari rosemary kat giant tapi xde...sob sob sob...so aku gandingkan ayam panggang ala kenny rogers dengan nasi carot...:) sedap jugak...hihihi...

Senang je nak masak nasi carot ni...

bahan2 nye...
4 pot Beras,
5 pot air
2cwn carot di sagat
4 beradik( kayu manis,cengkih,pelaga n bunga lawang),
2 sudu besar butter,
2 sudu besar minyak sapi,
Sebiji bawang besar,
1 inci halia,
2 sudu besar rempah kurma,
Setengah cwn susu cair,
1 kiub ayam,
garam,
gula ckit,
daun pandan...

Cara2:

Pns minyak sapi n butter... Pastu masukkan 4 beradik,bawang ,halia, dah layu ckit buh rempah kurma ...tggu sampai naik minyak ckit, pastu buh air n susu cair... Pastu buh la garam gula,kiub ayam,daun pandan...tunggu didih baru masukkan beras...letak carot yg di sagat tu... Taruk dalam rice cooker n tunggu masak...tadaaaaa dah siap:)

0 comments:

Post a Comment